AZ ABSZURD ÉS A GROTESZK. GODOT-TÓL MONTHY PYTHONIG színészmesterség workshop Ács Tamással és Boncz Ádámmal
A WORKSHOPRÓL
„Az abszurd és a groteszk – Godot-tól a Monty Pythonig” című négynapos színész workshop egy különleges utazásra hívja a résztvevőket a színház feje tetejére állított világába.
Fotó: Trunkó Edit
A tréning során megvizsgáljuk, hogyan tükrözi az abszurd a modern ember bizonytalanságát, és hogyan válik a groteszk a létezés szatirikus lenyomatává. Beckett, Ionesco és a Monty Python munkássága mentén haladva felfedezzük a komikum mögötti mélységeket és az értelmetlenség játékos erejét.
A gyakorlatok a színészi jelenlétre, ritmusra és a váratlan helyzetekre adott hiteles reakciókra építenek. A résztvevők improvizációs feladatokon és színházi játékokon keresztül sajátíthatják el az abszurd logikát és a groteszk játékstílust. A cél, hogy négy napig biztonságos térben kísérletezhessünk a formabontó eszközökkel, és felszabadítsuk a bennünk élő abszurd alkotót. A workshop nemcsak színészeknek, hanem minden bátor jelentkezőnek szól, aki szívesen kirándulna a realitás határain túlra. Várunk szeretettel!
Fotó: Trunkó Edit
MILYEN KÉRDÉSEKET TESZÜNK FÖL MAGUNKNAK EZEN A KURZUSON?
Mi történik, ha a jelentés elcsúszik, a mondatok kiüresednek, vagy épp túltelítődnek? Hogyan lehet egyszerre nevetni és szorongani ugyanazon a jeleneten? Mit kezd a színész a banálissá torzult hétköznapival, és hogyan válik ez színpadi eszközzé? Hogyan tudunk színházilag működtetni egy olyan világot, ahol a logika abszurd, a karakterek önmaguk karikatúrái, és a valóság alól állandóan kicsúszik a talaj? Ez a tréning lehetőséget ad arra, hogy komolyan vegyük a komolytalanságot, és játékosan megérintsük a mélységeket – vagyis elmerüljünk az abszurd színház és a groteszk humor határterületein.
A TRÉNERRŐL:
BONCZ ÁDÁM színész
Fotó: Trunkó Edit
Pályáját a Szegedi Nemzeti Színház színpadán kezdte, majd a legendás New York-i Lee Strasberg Theater and Film Institute elvégzése után 10 évig New York színházaiban játszott. Fellépett számos Off-Broadway produkcióban, valamint a Lincoln Center és a Carnegie Hall színpadán is. New York-i évei alatt betekintést nyert a Lecoq technikába, és tanult pantomímet az USA egyik legendás pantomímművészétől Richmond Shepard-től is. Ezek mellett lehetősége nyílt, hogy New York leghíresebb bohóc/komédia mesterétől, a Yale Egyetem tanszékvezetőjétől, Christopher Bayes-től clown tanárképzést kapjon. Fellépett Moszkvában a Slava’s Snowshow két bohócával, rendezett vígjátékot és készített fizikai komédia etűdöket a Built on Stilts fesztiválra, és a Hybrid Theater Works-nek és az Artificial Moon Company-nak is. Színházi szerepei mellett számos nemzetközi játékfilmben és sorozatban is látható volt , így többek között a Shadow and Bone, az FBI: International, a Fear Index és az Infinity Pool című alkotásokban.
ÁCS TAMÁS színész
2012-től 2020-ig a Soproni Petőfi Színházban játszott, aztán Székesfehérvárra költözött és azóta szabadúszóként dolgozik. Több futó előadása van a Székesfehérvári Vörösmarty Színházban. A legtöbben monodrámáiról ismerik, jelenleg 11 futó előadása van ebben a műfajban.
Szakmai elismerések, díjak
- 2018: Magyar Művészeti Akadémia Művészeti Ösztöndíj
- 2017: Nívódíj (Soproni Petőfi Színház)
- 2015: Nívódíj (Soproni Petőfi Színház)
- 2011: Széki-Patka László-díj
- 2009: Nívódíj (Forrás Színház)
- 2006: Kaleidoszkóp-díj színház kategória
- 2005: Kaleidoszkóp-díj színház kategória
- 2004: Kaleidoszkóp-díj színház kategória