Drámaíró workshop Ifj. Sebő Ferenccel

A WORKSHOPRÓL

Adott egy probléma. Színházat szeretnél csinálni, de nem kötött szöveggel szeretnél dolgozni. Inkább ki akarod bontani a saját ötleted, de nem tudod, hogyan fogj hozzá. Esetleg kezdő író vagy, aki eddig az asztalfióknak dolgozott, de meg akarja érteni, hogyan tudja elfogadtatni az ötleteit egy élő, lélegző színházi társulattal... Ja, és persze olyan előadás szövegkönyvét akarod létrehozni, amelyre olyan nézők is kíváncsiak lesznek, akiket eddig még soha életedben nem láttál és akik nem a barátaid...
Mitől működik az a bizonyos nagybetűs KONCEPCIÓ és honnan tudhatod, hogy egyáltalán megvan? Hogyan használj színészeket, társalkotókat arra, hogy együtt fejtsétek meg ezt a problémát? Hogyan taníthat meg egy közösség arra, hogy létrejöhessen egy igazán friss, nézőket sem hidegen hagyó, komplex és aktuális szövegkönyv? Ezen a kurzuson erre keressük a választ.

Garantáljuk, hogy egy igazán izgalmas, különleges 4 napnak nézhet elébe, aki jelentkezik erre a workshopra. A kurzusvezető, ifjabb Sebő Ferenc régi, ikonikus színházcsinálója a budapesti független színházi szcénának. A Budapesti Anarchista Színház vezetőjeként számos sikeres előadást tudhat a háta mögött, amelyek között jó néhány olyan akad, amely évek óta (van olyan is, amely egy évtizede) fut telt házzal, profi színészekkel, állami támogatás nélkül.
Ha egy olyan kurzusra vágysz, amely egy valóban független színházcsináló tapasztalatain alapszik, aki támogatás nélkül képes volt egy fenntartható, mégis őszinte, aktuális és friss társulatot létrehozni, és azt azóta is sikeresen működtetni, akkor nálunk a helyed.

MIRŐL FOG SZÓLNI EZ A 4 NAP? ÍME FERI SAJÁT SZAVAI:

„A kurzuson elsősorban a struktúrával fogunk foglalkozni. Ezen keresztül fogjuk megvizsgálni, hogy egy kósza ötletből hogyan lesz kész produkció, hogyan juss el az egy mondatig és abból hogyan lesz ezer mondat. Hogyan bánjunk az ötleteinkkel? Hogyan bánjunk egymás ötleteivel? Ösztönösen írj vagy tudatosan? Extázisban vagy tiszta tudattal? Egyedül vagy másokkal együtt? Ez a kurzus nem pótolja a klasszikus tanulmányokat, de annyit ígérhetek, hogy összegyűjtöttem benne azt, ami a klasszikus tanulmányokból rendre kimarad. Amiről a legtöbb iskola azt gondolja: magánügy. Minden író kurzus szélhámosság abban az értelemben, hogy ezt nem lehet megtanulni, csak akkor, ha csinálja az ember. És nem elég a fióknak írni, látnod kell, hogy mi történik a szövegeddel a próbán, a premieren, a premier után 10 előadással, a premier után 10 évvel. Írnod kell bukást is, onnan fel kell tudni állni. Hogyan nem szélhámosság ez a kurzus, mégse? Mivel az Anarchista Színházban nem állami támogatásból dolgozunk, ezért ha olyat csinálunk ami aztán nem működik, nem csak a nézők maradoznak el, hanem a színész barátaim is. Ezért rá voltam kényszerítve, hogy olyat írjak, ami nem csak engem érdekel, hanem a nézőket is, hosszútávon.”

AZ TRÉNERRŐL BŐVEBBEN:

Ifj. Sebő Ferenc színész, író, rendező. A Budapesti Anarchista színház művészeti vezetője. Számtalan egyedi hangvételű, társadalmi problémákra reflektáló előadás alkotója. Legutóbbi előadásuk, az Anonim szerelmesek egy posztapokaliptikus világban egy szerelmi történeten keresztül a nemzeti hovatartozás és a kémelhárítás problémaköreit fricskázza, de csapata olyan formabontó kísérleti előadásokat is magának tudhat, mint a Menekülés Godot elől, ahol a mesterséges intelligenciát kérték fel arra, hogy írja meg a Godot-ra várva második részét és ezt vitték színre a társulat színészei. Előadásaikban erősen megtalálhatók a humor, az irónia és az abszurd színház elemei, egy friss, lélegző színházi nyelvet teremtve. Néhány további előadásuk még (a teljesség igénye nélkül): Nukleáris reneszánsz (2009), Többszörös Orgazmus, Zöld Szofi, Nácy, Mesterkurzus.