Fizikai színházi workshop Cortés Sebastiánnal

MOZGÁS ÉS RÍTUS - fizikai színházi workshop Cortés Sebastiánnal

A WORKSHOPRÓL

Mozgás és rítus. Mind a kettő már a kezdetektől jelen van a közösségi események és a színházi előadások folyamatában. Az európai színház a görög Dionüszosz ünnepekből nőtte ki magát, a középkori passiójátékok is a rituálék világára épültek, de például a huszadik század Grotowski- színháza is mélyen összefonódott a rítusteremtéssel.
Fotó: Fattila
Hol kezdődik a mozdulat és hol lép bele a kommunikáció? Hogy lesz a közös mozdulatokból közösség és hogy válik a közös mozdulatok rendszere színházi rítussá?
Fotó: Fattila
A négynapos workshopon erre keresük majd a választ. Szövegek, mozgás, ritmusok, zenék: a fizikai színház alapköveit használjuk majd fel egy közösségi esemény megteremtéséhez. MI AZ A FIZIKAI SZÍNHÁZ? A fizikai színház ernyőfogalom, amely sokféle irányzatot magába foglal, egy azonban közös: a realista színházi nyelvezeten túl lépő, elemelt testhasználat. A négy napos kurzus fókusza tehát a mozgás, a szöveg, a ritmusok és a zenék találkozása és ütköztetése lesz a színházi rítust, mint központi fogalmat vizsgálva.
Fotó: Fattila
KIKNEK AJÁNLJUK EZT A WORKSHOPOT? A workshop nem igényel előzetes tapasztalatot. Lehetsz professzionális előadóművész, aki a fejlődés útjait keresi vagy teljesen kezdő, akit érdekel a színház és szívesen megismerkedne a fizikai színház fogalmával. Ami fontos, hogy ne legyen gond számodra, hogy mozogni kell, és hogy legyél nyitott és kíváncsi.

A TRÉNERRŐL:

Cortés Sebastián Venezuelában született, magyar és chilei szülők gyermekeként, így a kulturális sokszínűség, a nyitottság, az újdonság iránti kíváncsi érdeklődés kezdettől fogva meghatározó jellemzője lett a gondolkodásának.

Fotó: Fattila
2007-ben végzett a Színház- és Filmművészeti Egyetem alkalmazott koreográfus-szakán.

Számos előadásban működött közre Budapesten és vidéken; a változatos műfajú és stílusú előadások között találhatunk klasszikus operettet, kamara-musicalt, francia vígjátékot éppúgy, mint kísérleti színházi darabokat. Legsikeresebb előadásai közé tartozik a Thália Színházban bemutatott, 600 előadást megért Hat hét hat tánc, Kulka Jánossal és Vári Évával a főszerepben, amely a 2006/2007-es évadban elnyerte a Kritikusok díját a Legjobb szórakoztató/zenés előadásként, és a Tony-díjas, világszerte ünnepelt, a musical és a bábszínház műfaját ötvöző Avenue Q hazai ősbemutatója a Centrál Színházban.

Egyik legutóbbi munkájában a Litván Zene- és Színművészeti Akadémia negyedéves színészhallgatói számára rendezte meg a svéd Niklas Rådström Szörnyek c. drámáját. A színésznövendékekkel végzett pedagógiai munka hatására figyelme egyre inkább a színjátszás és a színészképzés elmélete felé fordult. Ennek eredményeképpen visszatért a Színház- és Filmművészeti Egyetemre, hogy egy doktori kutatás keretében mélyülhessen el a témában. A művészetelméleti és -gyakorlati kutatómunka tanulmányutakat (Siena, Olaszország; Vilnius, Litvánia; Santiago, Chile; Plainfield, USA) és pedagógiai gyakorlatot is magába foglal Európa több, színészképzéssel foglalkozó egyetemén (Lietuvos Muzikos ir Teatro Akademija, Vilnius; Universitatea de Artes Targu Mures, Marosvásárhely; Színház- és Filmművészeti Egyetem, Budapest, Birmingham City University, UK).

Jelenleg, önálló előadások keretében (Kakaóscsiga, A mi állataink, Első vacsora) a színész – szerep – szöveg – mozgás örökösen változó kapcsolatrendszerét vizsgálja.