Színpadi karaktertréning Boncz Ádámmal és Ilyés Lénárddal

A tréningről

Ezen a tréningen egy általad előzetesen kiválasztott monológgal való közös munkára invitálunk téged. Jeleníts meg egy különleges, izgalmas színpadi alakot! Lépj ki a komfortzónádból, legyél teljesen más, mint a hétköznapi életben! Tréningünk résztvevőivel egy hozott monológon dolgozunk majd úgy, hogy a szöveg megmarad, de folyamatosan újraértelmezzük a jelenet igazságát, miközben közösen létrehozunk egy teljesen új színpadi karaktert.

Fotó: Markos Szilvi
Igazából nem egy komfortos tréningre törekszünk, inkább egy rövid időre talán egy picit össze is akarunk zavarni téged. Ezen a tréningen a színészvezetési elképzelések teljesen különböző nézőpontjait ütköztetjük majd össze, egymás mellé rendelve az amerikai érzésemlékezős Strassberg-módszert a kívülről építkező fizikai színházi módszerekkel, behozunk egy kis clown-tréninget és még sok egyéb meglepetést. Mindezt azért, hogy ébren tartsuk és újra és újra felfrissítsük a színpadi létezést. Jó móka lesz, ígérjük  Velünk tartasz? Kalandra fel!
Forrás: www.adamboncz.com


A trénerekről:

Ilyés Lénárd

a Traktor Works Színházi Tréningfesztivál egyik alapítója

Fotó: KNI
Ilyés Lénárd a Traktor Works egyik alapítója, és a Metro Works Színházi Szabadiskola megálmodója.

2006-ban végzett az SZTE BTK magyar tanár szakán, illetve a Szegedi Nemzeti Színház stúdiójában. Azóta szabadúszó színészként, és trénerként dolgozik, játszott pár kőszínházban (pl. Budaörsi Játékszín, Karinthy Színház, Szegedi Nemzeti Színház), jó néhány független színházban (pl. Teatr Novogo Fronta Prága, Andaxínház, GoBe Dance Company, Utca-Szak, Radikális Szabadidő Színház, Ködszurkálók), és vezeti saját, stúdiószínházi produkciókra épülő produkciós műhelyét, az Amargant Színházi Műhelyt. Intenzív tréningeket tart szerte az országban, illetve drámát és magyar irodalmat tanít a Solymári Fészek Waldorf Gimnáziumban.

Az Amargant Színházi Műhelyről bővebben itt »

Lénárd gyakran dolgozik együtt korábbi tréningjei résztvevőivel. Tavalyelőtt Alonso Alegria-Kötélen a Niagara felett című darabját vitte színre egyik korábbi tanítványával, Kozma Zsófiával, tavalyi soron következő ilyen rendezése pedig a William Shakespeare Vihar című előadása nyomán megírt előadás lett az erdő közepén, Bernecebaráti mellett a Börzsönyben.

Tréningjei anyagát főleg a következő alkotókkal végzett korábbi közös munkák inspirálják:
Formanek Csaba (Radikális Szabadidő Színház); Csetneki Gábor (Szárnyak Színháza); Oleg Zsukovszkij (La Puskin Theater); Kocsis László Szúnyog (Mozgásimprovizációs Műhely); Quinn Bauriedel (Bohóc workshop); Grotowski Institute (Intenzív workshop); Butoh műhelyek (Akira Kasai, Yumiko Yoshioka, Ko Murobushi); Martin Baker, Szalay László, Varga Szemes László (Bothmer-gimnasztika)

Boncz Ádám

Forrás: www.adamboncz.com
Boncz Ádám színész, pályáját a Szegedi Nemzeti Színház színpadán kezdte, A Janika című előadásban Valló Péter rendezésében, majd rövid idő múlva már a társulat tagjaként játszott szerepeket. Szegedi éveinek legjelentősebb szerepe a közönség - és kritikai sikert arató Teljes Napfogyatkozás Arthur Rimbaud-ja volt. 2001-ben Arany Titán díjra jelölték, mint legígéretesebb fiatal művészt.

A London Academy of Music and Dramatic Arts kurzusának elvégzése után felvételt nyert a legendás New York-i Lee Strasberg Theater and Film Institute-ba ahol évekig olyan mesterektől tanulhatott mint Paul Calderon (Ponyvaregény, Öreg halász és a tenger) vagy Geoffrey Horne (Híd a Kwaii folyón).

2009 óta New York színházaiban játszik. Többek között szerepet kapott az Oscar-díjra jelölt rendező, Josh Fox két darabjában (Auto Da Fe és Reconstruction) valamint egyik főszereplője volt az Off-Broadway-n futó Neither Heaven nor Earth című drámának. Ezen kivül számos színműben, vígjátékban és mozgásszínházi produkcióban lépett színpadra, így többek között a Moonchildrenben (West End Theater), a Jollificaton/Mortificationben (LaMama ETC), a Broken Heart Story amerikai bemutatójában (Center for Performance Research) es az O.Rex-ben, aminek egyik producere is volt.

A State University of New York művészetmenedzsment kurzusának elvégzése után egyik alapító társulati tagja lett a több neves Broadway színészt is alkalmazó Gia Forakis & Companynek, és egyik alapító művésze a Hybrid Theater Works-nek. Művészetmenedzserként dolgozott a Times Square International Theater Festivallal és a Baryshnikov Arts Centerrel is. 2013-ban megalapította a SceneHouse Productionst, aminek első produkciója Kertész Imre Sorstalanság című regényének színpadi, monodráma adaptációja volt, aminek producere és szereplője is. A New York-i HERE Arts Centerben bemutatott előadás nagy közönség- és kritikai sikert aratott és alakításáért New York Innovative Theatre Awards-ra jelölték. 2016 óta a Nikolett Pankovits Band-del közös jazz zenés-verses estjével, a Sad but True-val fellépett Európa számos országában, valamint a New York-i Blue Note, a Lincoln Center valamint a világhírű Carnegie Hall színpadán is. 2018-ban ő volt az egyik szervezője New York első magyar színházi fesztiváljának, a Hungary Live Festival-nak, melynek a LaMaMa ETC színházban tartott nyitóelőadásán színészként is közreműködött.
Borítókép: adambonz.com/Fattila