A tréningről
Idén többtanáros drámaórákat tervezünk, vagyis 2-3 fős kiscsoportokban dolgozunk, és persze közösen gondolkodunk és játszunk. Mit tartalmaz a tréning?
- Téma és anyagválasztás pontosan meghatározott korosztály számára.
- Irodalmi alapanyag dramatizálása
- Egy színházi élményt nyújtó jelenet elkészítése
- A diákokkal közös történetépítés a jelenet köré
- Drámás formák dramaturgiai szerkesztése
- Kérdezéstechnika
Fotó: Fattila
Kiknek hasznos a tréning?
Az idei tréning elsősorban azok számára hasznos, akik szeretnének iskolai közösségek számára drámaórákat létrehozni akár egyénileg, akár hasonló érdeklődésű társakkal, akár saját osztály számára, akár más osztályokba ellátogatva.
Fotó: Fattila
A tréning figyelembe veszi az előképzettséget. A kiscsoportok aszerint alakulnak, ki hol tart a drámapedagógiai gyakorlottságban. Ezen kívül nincs másra szükséged, mint
- nyitottságra,
- az ellenvetések megfontolására,
- gondolataink megosztására,
- kreativitásra,
- kísérletezésre,
- improvizációs készségeidre,
Fotó: Fattila
szóval mindarra, amit a mindennapi életben úgyis használsz.
Hozz egy irodalmi alapanyagot, mellyel szívesen gondolkoznál és játszanál együtt tanulókkal, diákokkal.
A trénerről:
Szivák-Tóth Viktor
Fotó: Reviczky Zsolt
drámapedagógus, rendező, dramaturg, színész
A közösségi színház minden formája érdekel. Vagy meglévő, esteleg épp formálódó közösségekkel hozok létre színházi előadásokat, vagy számukra készítek résztvevő-színházi produkciókat. A színház közösséget teremt, és a közösségnek igénye, hogy kifejezze magát és a világhoz való viszonyát nyilvános térben. Hat évesektől szépkorúakig minden korosztállyal volt már szerencsém találkozni.
Anyaműhelyem a KB35 Inárcs, fő bázisom a Szkéné Színház színházpedagógiai műhelye, a Rakpart3, de sok más társulattal is szívesen dolgozom együtt.